Pod stadionem Widzewa Łódź, na kilka godzin przed meczem polskiej Ekstraklasy z Rakowem Częstochowa (w niedzielę 2.10.2022 r.), pojawił się namiot promocyjny z logotypem Zgierza. Skorzystaliśmy z zaproszenia władz klubu RTS Widzew, by przedstawić się bliżej kibicom klubu jako nowoczesny samorząd, promujący ofertę spędzania wolnego czasu w mieście oraz przedsięwzięcia realizowane w ramach programu Rozwój Lokalny. Warto podkreślić, że w Zgierzu aktywnie działa liczny fan klub kibiców Widzewa.
Kibice, wśród których znajdowali się przyjezdni z licznych miejscowości w całej Polsce, chętnie nawiązywali z nami rozmowy, udzielając odpowiedzi w specjalnie przygotowanej ankiecie. Przez dwie godziny naszej obecności pod stadionem rozmawiało z nami ponad stu respondentów! Pytania dotyczyły znajomości Zgierza, od ogólnych skojarzeń do szczegółowych punktów na mapie miasta. Odpowiedzi bywały zaskakujące, niektórym Zgierz kojarzył się na przykład z liczną diasporą przedwojennej ludności żydowskiej.
Zebrane w ankiecie odpowiedzi posłużą nam za pożyteczny zestaw wskazówek – jak lepiej promować Zgierz, zarówno wśród samych mieszkańców miasta, jak również na zewnątrz, dla zwiększenia świadomości odwiedzających.
Zbieraniu odpowiedzi w zgierskiej ankiecie towarzyszyła promocja (ulotki, foldery, materiały graficzne) oferty kulturalnej Starego Młyna, czyli nowej siedziby Miejskiego Ośrodka Kultury.
Akcja promocyjna pod stadionem Widzewa Łódź została przeprowadzona w ramach programu Rozwój Lokalny, dofinansowanego ze środków pozyskanych przez Gminę Miasto Zgierz z Funduszy Norweskich w konkursie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.